Friday 7 March 2014

FIXI n SELAMAT HARI WANITA!!!




Assalammulaikum dan selamat petang semuanya...tak la, bukan nak update IASU atau Dia..Mikhael..sok@ lusa, saya update cite IASU ya..hehe..KAMILAH, terima kasih sbb sudi bagi komen..saya tengah pulun menulis cite tu..sebab tu jarang dah update kat sini..

Nak cite sikit ni..nampak kan pic kat atas tu?Tu la 3 buah novel FIXI yang baru saya order..dengar kata, novel FIXI ni lain dari yang lain..ending dia, unpredictable, iya?Tah..jangan tanya saya lagi coz saya sendiri memang tak pernah baca lagi. sebuah pun tak.. so, dah puas pilih, saya order yang ni dulu..ASRAMA,GANTUNG n JOYLAND..macam best je!Hehe..jap lagi saya bagi sinopsis untuk tiga2 ni ya..so, sapa2 yang nak order novel FIXI tapi susah nak cari(macam saya baru2 ni la, bila nak order, contact brother sorang ni, dia cakap khas untuk 6pax je, maksudnya unt sapa2 yang nak beli 6 buah je baru dia ambik order, alamak!..malu sih;-) haha..kadang2 kita nak 1@2 je kan, kan?), so bolehlah, klik kat sini- - >

EJEN KHAIRUL  tanya je tajuk apa yang korang nak, insya Allah dia ada..kalau tak ada?Hmm..tanya lagi, hehe.. Jom, kita tengok sinopsis seperti yang dijanjikan..ya la, kadang2 penulis pun ada writer's block tau..so, masa2 cm ni la saya nak baca hasil kerja orang lain..bukan nak copy ya, confirm la hasil kerja FIXI ni jauh beza dengan genre yang sedang saya tulis, tapi melalui pembacaan, kita boleh tau kan, kat mana kelemahan kita..bila baca hasil kerja orang lain "Wow!Hebatnya dia ni..aku?"(dengan muka serius gila macam nak gila) then bila sedar yang, setiap orang ada kelemahan dan kekuatan masing2...err..(muka jadi cam muka troll) haha...tak mau bebel lagi, jom, jom!!! Based on sinopsis ni la, kenapa saya order buku2 ni...

 JOYLAND (BAHASA MALAYSIA)

Demi mengubati hati yang telah dilukai seorang gadis, Devin Jones, seorang pelajar kolej, membuat keputusan untuk bekerja di Joyland sewaktu cuti musim panas. Namun dugaan yang dihadapinya di sana ternyata lebih dahsyat. Di Joyland, persoalan demi persoalan di luar jangkauan minda menanti Devin: sebuah legasi pembunuhan yang kejam, untung nasib seorang kanak-kanak yang berada di ambang maut, dan sebuah pengajaran tentang realiti hitam kehidupan — serta alam selepas kematian — yang mengubah dunianya buat selama-lamanya.

GANTUNG

"Musketeer Code - no all for one, just one for all."
Gibbs, Ray, KJ dan Troll – sekumpulan pelajar lelaki paling popular dan paling akrab di sebuah sekolah asrama elit. Mereka berempat mencipta Musketeer Code - peraturan yang tidak membenarkan sesiapa antara mereka mempunyai steady girlfriend, tetapi sebarang skandal amat dialu-alukan untuk dikongsi oleh semua.
Sehinggalah peraturan itu dilanggar... dan seorang awek psiko mencetuskan tragedi yang bakal menghantui hidup mereka semua. Kemudian —

ASRAMA

“Dahlia, hati-hati dengan ASRAMA ni.” Maria tiba-tiba merendahkan suaranya sambil menatap roman Dahlia.

“Kalau takat kau nak ingatkan aku pasal geng Queen yang macam syaitan tu, tak payah la.” Dahlia kurang senang dengan amaran Maria itu.

“Tak, maksud aku...”

Belum sempat Maria menghabiskan ayatnya, Dahlia meningkah. “Kau tengok aje nanti. Lambat ke, cepat ke, akan ada orang yang membalas perbuatan dorang semua tu nanti!” Dahlia bersuara dengan geram.

“Orang kita boleh lawan, tapi kalau yang lain payah sikit.” Maria membidas sambil mengambil daun-daun kecil di hadapannya.

Percakapan Maria membuatkan bulu roma Dahlia mengejut berdiri. “Kau ni, kalau tak cakap benda-benda pelik boleh?” kata Dahlia.

“Bagus la kalau kau faham maksud aku.” Maria senyum memandang Dahlia. 


Hah..best tak, best tak?Macam seremm kan?Hehe...perasaaan curiousity tu membuak2 bila baca sinopsis..baru sinopsis, kalau jalan cerita?Confirm best!!!Di sebabkan penuh dengan sifat ingin tahu, saya telah order lagi 6 buah dari BROTHER KHAIRUL(klik je link tadi;-p)..tak sabar nak tunggu SUMBAT lak, hehe..maklumlah, selain genre cinta, saya memang suka yang thrill n seram ni..kalau action, susah sikit nak imagine tapi kalau seram, fuhh!Cepat je kan..padahal tengok Ju-on, seminggu saya tidur dengan lampu bilik terbuka..takut nak tutup!Hehe..Disebabkan suka thrill n seram la, saya tulis Dia..Mikhael tu.(seram ke, haha...) tak salah kalau try kan?Dari tak buat langsung, kita langsung tak tau level kita kat mana..sbb tu cepat je update Dia..Mikhael coz dah habis tulis pun..dah bertahun terperap(Tq HANNAH yang setia baca n komen, luv u!!!)..so, tq sudi spend  masa korang singgah blog ni n baca my entry.. pa2 tinggalkan komen kat sini @ kat CHIT CHAT CHOT ya..kalau lama saya tak singgah sini, paham2 la..nak baca 3 buah novel tu, huhu...tata!!Luv u all!! Oh, 1 more thing, in advance, SELAMAT HARI WANITA!!!!All the ladies yang berdikari, yang tak susahkan mak ayah n orang sekeliling, yang work hard n spend ur own money(bukannya yg kikis duit lelaki, nak2 pulak laki orang, shame on u!!!), yang tahu respect urself n other people, yang tahu bezakan yang halal n haram, yang masih bujang just like me;-P(biar tak khawin dari nak jadi perosak rumah tangga orang!!!), Selamat Hari Wanita semuanya all my sisters!!!Biarpun hanya patah perkataan yang menghubungkan kita, tak pernah bersua muka, I truly n sincerely luv u all from the bottom of my heart!!Janganlah desperate sangat sampai nak rosakkan rumah tangga orang n for those yang masih lagi ada BF ke HUSBAND yang macam tutt..jz get rid of him!!Memang tak layak nak dibuat laki pun!!Oopss, sorry!Teremo lak bila baca kisah KAK LIYANA MANAN..semoga Allah mempermudahkan apa yang sukar buat beliau, amin..SHAME, SHAME, SHAME on u!!!For those yang hanya tahu nak rosakkan kebahagiaan orang lain demi kebahagiaan sendiri. Macam yang pernah dikatakan oleh Allahyarham Tan Sri P. Ramlee di dalam filem MUSANG BERJANGGUT, 'apa yang membezakan perempuan dengan betina?'.

PEREMPUAN: Memelihara maruah
BETINA:Menjual maruah.

Sekian[dari nak promote link adik Khairul ni terus jadi emo, huhu..maafkan hamba :') ]

2 comments:

  1. wah ian pun nak beli lah...menarik...

    ReplyDelete
  2. memang best Ian..saya dah baca Asrama n Gantung..n as usual, ending buku2 FIXI ni memang tak dijangkakan..tak rugi beli;-)

    ReplyDelete

EH, EH..ADA ORANG NAK BAGI KITA KOMEN?YEAYYY!!!