Monday 16 December 2013

NOVELIS LELAKI, MEGAT EYRULEZ!!!

          Ha...nak cerita sikit ni..dulu tu, waktu sekolah rendah, darjah 6, saya suka baca buku Enid Blyton yang waktu tu diterjemahkan ke dalam bahasa Melayu. so, apa lagi memang enjoy la setiap hari p perpustakaan untuk cari Siri Lima Sekawan atau pun Siri Pelajar. sampailah satu hari tu, kawan kasi pinjam satu novel ni.tahu tak siapa penulis dia, tahu?budak2 zaman sekarang kenal dia as DJ, pengacara kat Astro tu...siapa lagi kalau bukan Pak Nil..ya,percayalah yang dulu Pak Nil ni pernah tulis novel. tajuk novel yang saya baca tu Yo, It's Me!Memang best. kisah kehidupan university students. tapi bukan itu yang saya nak sharekan kat sini.
          lepas novel Pak Nil tu, berkenalan pula dengan novel Bungan Jantan hasil tulisan Ahadiat Akashah. apa yang saya nak cakap, waktu tu, bukannya ramai sangat penulis lelaki ni. memang tak ramai ke atau saya yang tak tahu?hehe..maklumlah, baru 12 tahun ;-)
          lately, semakin ramai yang jadi nak jadi penulis. bukan setakat perempuan je, lelaki pun sama. and, hasil cerita diaorang menarik juga!Contohnya, macam satu penulis lelaki ni yang saya baru je tau 'kewujudannya', hehe..his name, megat eyrulez, glamer gitu!Hehe..so, kalau tadi dah promote blog Miss Imaginative, sekarang siapa2 yang nak baca hasil tulisan megat jemputlah singgah ke blognya di
http://megat92eyrulez.blogspot.com  kita copy terus, hehe..so, klik je la..

p/s: Tq Megat for following me, dah follow awak juga ;-)

4 comments:

  1. terima kasih kak haida,
    sebab sudi promote blog megat,
    i hope ramai yang akan menyokong karya megat

    ReplyDelete
  2. hehe..insya Allah dah ada rezeki dah tu kan..cuma, bersabar tunggu bila nak diterbitkan dan bersabar bila terima komen2 dan kritikan dari pembaca nanti. everything will be fine, insya Allah..teruskan berkarya, will keep supporting you ;-)

    ReplyDelete
  3. you are my inspiration too... :)

    ReplyDelete

EH, EH..ADA ORANG NAK BAGI KITA KOMEN?YEAYYY!!!