Sunday 29 December 2013

SINOPSIS MY MISS


Hari ni tak mau update IASU?!...takut nanti jemu pula kan asyik update benda yang sama;-) sekejap je, lagi 2 hari tahun 2013 ni akan berlalu. semestinya ada kisah suka duka yang tersendiri kan..untuk saya, pada bulan 4 yang lalu, novel saya yang kedua telah pun diterbitkan oleh pihak FP, alhamdulillah..biarpun tak jadi bestseller dan famous macam novel2 yang lain, saya tak kisah pun, huhu..coz, bagi saya, saya menulis kerana 2 sebab. pertama, memang kerana minat dan yang kedua, saya nak jadikan ni sebagai sumber pendapatan yang tetap;-)

mestilah ada susah senangnya bila nak jadi penulis. kerja ni bukannya masyuk setiap bulan macam kerja2 makan gaji tu..so memang kena sabar..tapi bila dah minat, apa pun tak kisah, ya tak;-) bagi saya, bila adanya pihak publisher nak terima cerita saya tu pun, dah besar rahmat. bukannya nak cakap, pendapat orang lain tak penting tapi kalau dah rezeki kita tertulis setakat tu, kenapa tak bersyukur?saya bersyukur sangat2 atas rezeki yang diberikan oleh Allah SWT. kalau nak pentingkan famous ke tak tu, susahlah..ya tak?Tengoklah blog ni..dulu tu buka blog pun macam syarat je..bila publisher tanya, ada FB tak?(Oh ya, saya memang tak ada FB!Tak minat;-), hehe), so diaorang tanya ada blog?tak kan la yang ni pun tak dak kan?Macam melampau pula..so, saya pun bukalah blog.tak hias apa2 pun. buruk gila!Haha..Langsung tak kisah, ada ke tak followers..saya dengan dunia saya..menulis, menulis dan menulis..dan jg bercawan2 kopi:-), coz i luv coffee!So, sekarang bila blogwalking kat blog2 penulis yang lain,  diaorang ramai gila followers..wow!Baru sedar, betapa keciknya diriku ini;-) huhu...but again, tak kisah pun. adanya followers seramai 31 orang ni pun dah bersyukur..ada juga yang sudi kan?Thanks korang!So, bebel punya bebel, saya nak kasi sinopsis(mungkin ada yang tak tahukan, maklumlah, tak fames, hihi) novel kedua saya, My Miss..kalau rajin komen, komenlah..kalau tak, jangan paksa diri ya..kalau komen, saya tahu kelemahan diri, terima kasih!;-)

“Faham tak?Jangan tahu angguk aje!”
“Faham, cik. Saya faham.”

Maka, rasmilah Luqe Rizky sebagai pembantu rumah kepada Diya Adarina. Selama berkhidmat untuk gadis itu, pelbagai ragam yang dihadapi. Apa yang menjadi kesukaan dan kebencian Diya, cuba dipelajari sebaik yang mungkin. 

Sehingga adanya lamaran daripada seorang cikgu untuk Diya, Luqe mula gelisah. Baru dirinya sedar yang telinganya tidak lagi akan mendengar pujian tentang masakannya daripada missnya itu. Takut kehilangan missnya, keputusan nekad diambil. Dia harus memperisterikan majikannya sendiri!

“Miss, kahwin dengan saya. Saya akan jaga miss sampai bila-bila. Selagi saya mampu, saya akan jaga miss. I swear!”

Bagi Diya pula, kenapa tak? Daripada nak berkahwin dengan orang yang dia sendiri tak kenal, Luqe adalah pilihan yang lebih baik. Sudahlah lelaki itu pandai masak spageti, menu kegemarannya! Tapi, Sir Ilyas macam mana? 

Mampukah Diya dan Luqe meneruskan perhubungan yang sudah terjalin? Siapa pula Sir Ilyas dalam hidup Diya? Apakah gelaran my miss akan terus meniti di bibir Luqe? Atau, gelaran itu akan tetap kekal menjadi gelaran?


4 comments:

  1. Patutlah trnnti2 smbungan iasu xde...
    Tp xpe... sy akn follow crita tu juga.

    ReplyDelete
  2. terima kasih lyna..tak sangka dah ada fan juga IASU..esok akak update entry baru ya;-) thanks again kerana setia!

    ReplyDelete

EH, EH..ADA ORANG NAK BAGI KITA KOMEN?YEAYYY!!!