Wednesday 18 December 2013

UNTUK EMAK TERSAYANG :-(

Kini aku lebih mengerti
Erti sebenar rasanya sunyi
Biarpun ramai yang mengelilingi
Tak akan ada yang dapat menandingi
Di saat dia menutup mata
Aku tahu itu untuk selama-lamanya
Namun aku tak ingin percaya
Malah mungkin enggan menerima
Aku berharap terjadinya keajaiban
Jauh di hati terpendam harapan
Mungkin dia akan bangun dari lenanya
Dapat ku tatap senyuman di wajahnya
Sehingga kaki melangkah ke pusara
Harapan itu tak menjadi kenyataan
Saat itu aku terpaksa akui
Setiap yang bernyawa pastikan pergi
Hilangnya dia tiada ganti
Di dunia dan akhirat aku pasti
Datanglah walau sejuta bidadari
Tetap tak dapat menjadi pengganti
Kerana dia yang begitu istimewa
Melakukan segala-galanya
Sehingga dia memejamkan mata
Tugas yang dilakukan amat sempurna
9 bulan kami membina ikatan
Sehingga saat aku dilahirkan
Kasih sayang diberi tiada gantian
Kini ku damba sebuah pertemuan
Hanya doa-doa yang mampu aku hadiahkan
Tanda ingatan akan berkekalan
Biarpun dunia kami sudah berlainan
Aku tetap tak kan pernah melupakan
Untuk emak yang telah pergi meninggalkan
Tenanglah emak di dalam jagaan-Nya
Semoga terampun segala dosa
Semoga syurga menjadi balasan-Nya
Aku yakin kita akan bersua kembali
Biarpun lambat tak mengapa
Asalkan emak berbahagia di sana
Kerana emak sememangnya mulia
Entah mengapa aku tak dapat menahan
Air mata yang datang bersama kesedihan
Rindu yang datang bersama pilu
Di saat emak meninggalkan diriku
Namun emak dengarlah rintihan ini
Emak selalu abadi di hati….




No comments:

Post a Comment

EH, EH..ADA ORANG NAK BAGI KITA KOMEN?YEAYYY!!!